Sytt min bolero... SÅ nöjd!

 
Min klänning, en halterneck-klänning.



Till den blir det alltså väldigt bara armar... något jag inte är bekväm med då mina är ganska tjocka. Dock vill jag ju inte täcka axlar etc eftersom det är vad som gör klänningen fin. Så... jag har sökt en del efter en spetsbolero... någon som inte tar så mycket blick från klänningen, som just snuddar över axlarna och sen mest är rygg. Gärna genomskinlig.

Har hittat ett par på internet som går att beställa, men till priset av 4-700kr. Har inte känts aktuellt. Men så fann jag för ett par veckor sedan denna på Gina Tricot fö 99kr

googlad bild

99kr?! Sen har jag sytt om den så att den då inte har en framsida utan nu ser ut såhär:



Nu går den precis som jag vill i skärningen! Känns super! Tror inte jag ska ha långa ärmar så de ska också tas av sedan... men ska fundera på hur jag vill ha dem. Tänk vad man kan spara in på om man bara har ögonen öppna och lite fantasi =)

Trackback
RSS 2.0