Toastmaster eller icke toastmaster, det är frågan...

Vi har funderat på det här med tostmaster. Från början hade vi bestämt oss för att inte ha någon, men nu har vi börjat fundera på om det kanske trots allt är praktiskt att ha det?

Från början tänkte vi då att vi kunde skriva i inbjudningarna "Vi har valt att inte ha någon toastmaster/madame. Det är fritt fram för den som känner att den vill hålla ett tal eller dylikt. Bara att klinga i glaset och hoppas att det håller! =)"

Vi har gjort ett ganska gediget festhäfte
med allt från gästpresentation med bild på bordsplaceringen till info om oss som brudpar till sånger och andra roliga stycken. Vår tanke var lite då att det kunde vara trevligt med spontana tal eller så under middagen medan vi lite "litar till" att våra gäster är typerna som vågar ta för sig och "ä nu sjunger vi en sång!".

Men sen tillkommer ju annat praktiskt...
som att informera om att "nu är det dags att sätta sig ner vid borden" eller "nu ska vi ta bufé, det bordet börjar och det sen..." etc... eller att annonsera andra praktiska ting eller de lekar vi tänkt oss... samma sak med att hålla igång det roliga i festen.

Så nu lutar vi mot att vi kanske iaf ska ha en... men då kommer frågan till: Vem? En av de jag pontant tänker på är redan upptagen som "fotograf" av festen... Sen har vi några andra förslag, men där kan det t.ex. vara så att jag har en jag står nära och som skulle bli glad, samtidigt som denna istället kanske inte är så avslappnad i att tala inför folk och spexa till det... Sen har vi andra som nog glatt och enkelt skulle spexa men till sambons rädsla för mycket? =P

Hur gör ni andra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0