Budget och inköp

Halloj!
Befinner mig på resa genom Sverige. Blir bilsemester för att hälsa på lite släkt och vänner. Vi tänkte ta en trip till Ullared också, kanske hittar man något bröllopsbra där? Vem vet! =D


Vår budget är på runt 36.000kr.
Vi har tänkt att ha ett ganska enkelt bröllop, c.a. 50 inbjudna och vi behöver inte hyra lokal eller så eftersom vi tänker använda oss av en trädgård i familjen. Dock behöver vi ju inhandla partytält etc istället.

Vi räknade ut vår budget genom att tänka ut hur vi ville ha det och vad det på ett ungefär kan tänkas kosta. Det som främst kostar för oss är:

* Kläderna
* Ring/ar
* Partytält
* Hyra bord och stolar
* Porslin, bestick och glas till alla gäster
* Dekoration: Ljushållare, vaser, dukar, löpare, sidenband etc
* Mat (vi inhandlar allt själva och ska göra kallbufé)
* Dryck (alkohol, dricka, kaffe etc)
* Tårta

Vi har ett år på oss att inhandla det mesta så vi gör helt enkelt så att vi håller utkik hela tiden efter billiga alternativ. T.ex ska vi ju nu kika på Ullared om det finns nå bra småsaker till t.ex. dukningen där. Jag tänker mig också att det går att köpa mycket billigt på IKEA. Har sett en del bra tips på olika bröllopsforum som ex. ölglas 6-pack 49kr som man kan använda som vaser...

Det vi hitills inhandlat är
: Dukar (vi har köpt pappers på rullar men av en lite bättre kvalité som känns mer tygig, jag hoppas de funkar annars har vi tänkt ändra oss i sista stund till IKEA knoppa lakan). Vi köpte 4 rullar á 4 * 10 meter för 250kr. Sen har vi köpt champangeglas (i glas). Vi hittade dessa för 5kr/st på RUSTA! Helt okej kvalitét och tyckte de var snygga, man ska ju trots allt bara skåla i dem en ggr denna dag. Vi köpte 50st så det blev alltså 250kr det också =) Sen har vi inte köpt något annat förutom duktyngder som jag hittade av en slump på willys. Vi har ju bland annat grönt tema på böllopet och dessa var klotformade enkla äppel-gröna som jag hittade 4-pack i Willys 10-kronors låda. Det blev 8 paket á 80kr =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0